Obce_niebo_okladka_DVD.indd 70%
12 Mar 2016

Obce niebo – Horror emigracyjny [recenzja]

Czasami żeby nakręcić dobry film o Polakach, lepiej wyjechać z Polski. Do takiego wniosku doszedł też najwyraźniej reżyser Dariusz Gajewski, osadzając akcję swojego nowego filmu w Szwecji, gdzie z trudem próbuje się odnaleźć polska rodzina 2+1. A prawdziwy koszmar emigracyjny dopiero przed nimi.

Bartek Paszylk 0
Next Film 60%
25 Wrz 2015

Król życia – carpie diem [recenzja]

Gdyby tylko istniał przepis na komediowy sukces, wyglądałby zapewne, jak „Król życia”: popularni i utalentowani aktorzy, dobry pomysł jako punkt wyjścia, optymistyczne przesłanie jako punkt dojścia. W teorii brzmi świetnie, w praktyce… Cóż, recepta na sukces w kinie nie istnieje.

Dagmara Romanowska 0
HBO Polska
06 Lut 2015

Bartłomiej Topa: lubię skomplikowane życiorysy

Niebawem zobaczymy go w „Kebabie i horoskopie” oraz „Obcym niebie”. Nam Bartłomiej Topa opowiada o rolach połamanych życiowo facetów, problemach polskich scenariuszy i tym dlaczego dobre teksty zamieniają się w złe filmy.

Robert Ziębiński 0
HBO Polska 55%
12 Paź 2014

Wataha

Tytułowa „Wataha” to grupa strażników granicznych pracujących w Bieszczadach. Pewnej nocy ktoś podkłada bombę w górskiej chacie, w której mieszkają strażnicy. Wybuch zabija wszystkich, z wyjątkiem Rebrowa (Leszek Lichota). Mimo obiekcji ze strony prokuratury, cudem ocalały mężczyzna zostaje wcielony do nowej Watahy. By oczyścić swoje imię, Rebrow rozpocznie prywatne śledztwo, dzięki któremu niebawem odkryje niewygodne tajemnice swoich przyjaciół i bliskich. Celowo piszę filmów – nie seriali. „Wataha”, choć rozciągnięta jest do sześciu odcinków, to bliżej jej w konstrukcji do klasycznego filmu sensacyjnego niż serialu. Oto samotny facet, który szuka zemsty. Nowy oddział, w którego szeregach uczy się funkcjonować i rzeczywistość, która okazuje się złudna i fałszywa. Znamy te motywy, bowiem

Robert Ziębiński 0
Drogówka reż. Wojtek Smarzowski, 2013
12 Mar 2013

Drogówka

Drogówka. Reż. Wojtek Smarzowski. Wyk.: Bartłomiej Topa, Arkadiusz Jakubik, Julia Kijowska Polska  2013, Next Spróbuję zrobić to inaczej. Za każdym razem gdy pisze się o filmach Smarzowskiego, pisze się o tym jak reżyser widzi Polskę. Smarzowski + wódka = bardzo brzydka Polska. Fakt z którym nie można dyskutować. „Drogówka” to także film o Polsce i jej brzydkim obliczu i znów nie można z tym dyskutować. Mnie jednak bardziej od Polski i tego jak widzi ją reżyser w „Drogówce” zainteresowało to jak Smarzowski widzi kino. Jak niesamowicie się twórczo rozwinął wyrastając nie tylko na reżysera wybitnego, ale obecnie w naszym kraju jedynego, który konsekwentnie i doskonale radzi sobie z kinem tak

Robert Ziębiński 0