Tarzan_Legenda 75%
30 Cze 2016

Tarzan: Legenda – udany powrót Władcy Małp [recenzja]

Przygody Tarzana, autorstwa Edgara Rice’a Burroughsa, to klasyka literatury przygodowej, która doczekała się niezliczonych ekranizacji. Wśród nich wypada wymienić klasyczną wersję z lat 40. z pięciokrotnym złotym medalistą olimpijskim Johnnym Weissmullerem (z niej pochodzi słynny okrzyk głównego bohatera), „Greystoke: Legendę Tarzana, władcy małp” (od którego zaczęła się hollywoodzka kariera Christophera Lamberta), Disneyowską animację z nagrodzoną Oskarem piosenką Phila Collinsa, a także cieszące się sporą popularnością seriale z Wolfem Larsonem i Joe’em Larą. Tym razem do kin trafiła wysokobudżetowa produkcja w reżyserii Davida Yatesa, znanego między innymi z pracy nad drugą połową filmów o Harrym Potterze.

Jerzy Rzymowski 0
The Huffington Post
24 Lis 2015

Carrey w Krakowie, czyli zagraniczne gwiazdy w polskim kinie [ranking]

Do Polski właśnie przyleciał Jim Carrey, który ma wystąpić w powstającym właśnie „True Crimes” u boku między innymi Agaty Kuleszy. To jednak nie jedyna gwiazda, która przewinęła się przez polskie kino.

Hubert Sosnowski 3
Forum Film Poland 50%
03 Lis 2015

Spectre – licencja na zabijanie scenariuszy [recenzja]

Daniel Craig w roli Jamesa Bonda podzielił widzów. Jednym przypadła do gustu formuła bardziej realistycznego i brutalnego 007, bliższa święcącemu tryumfy Jasonowi Bourne’owi – inni tęsknili za agentem Jej Królewskiej Mości bliższym wieloletniej tradycji.

Jerzy Rzymowski 2
Django reż. Quentin Tarantino, 2012
12 Mar 2013

Django

Django Reż. Quentin Tarantino. Wyk. Jamie Foxx, Christoph Waltz, Leonardo DiCaprio USA 2012 UIP Muszę się przyznać – bałem się tego filmu. Po „Bękartach wojny” wydawało mi się, że Tarantino do cna wyeksploatował spaghetti western. No cóż myliłem się. Powiem więcej. Bardzo się myliłem, sądząc, że „Django” będzie kolejną grą z ukochanymi gatunkami filmowymi, jaką uraczy nas twórca „Pulp Fiction”. Nie jest. Historia Django oswobodzonego niewolnika, który wraz z ekscentrycznym łowcą nagród doktorem Schultzem przemierza Południe Stanów Zjednoczonych to po prostu rasowe kino rozrywkowe. W przypadku „Django” nie warto mówić o żonglowaniu kliszami, zabawie w cytaty, bo Tarantino tutaj definitywnie odcina się od łaty postmodernistycznego twórcy, stawiając na opowiedzianą po

Robert Ziębiński 0