narcos-netflix-1
03 Wrz 2016

Kartele X Muzy – ranking najciekawszych filmów o narko-biznesie

Narko-biznes i X Muza – analogie pomiędzy przestępczą specjalnością a wielką machiną przemysłu filmowego mogą niekiedy narzucać się mimowolnie, jednak… nie, nie czas na takie refleksje. Faktem jest co innego: twórcy kina nader często korzystają z historii, w których mafijne klany i policyjne jednostki specjalne stają do konfrontacji w obliczu narkotykowych afer. Skoro tak, to na jakie filmy szczególnie warto zwrócić uwagę?

Marcin Waincetel 1
DC Entertainment 40%
04 Sie 2016

Legion samobójców – festiwal zmarnowanego potencjału [recenzja]

Dzieło Davida Ayera to ostateczny dowód na to, że dziś szefostwo jednej z najstarszej i najbardziej cenionej na świecie wytwórni filmowej straciło kompletnie wyczucie runku i nie rozumie czym jest kino.

Robert Ziębiński 0
Bogowie ulicy, reż. David Ayer, 2012
12 Mar 2013

Bogowie ulicy

Bogowie ulicy (End of Watch). Reż. David Ayer. Wyk. Jake Gyllenhaal, Michael Pena, Anna Kendrick, America Ferrera. USA 2012. Monolith Films. Robert Ebert, guru amerykańskiej krytyki filmowej, przyznał „Bogom ulicy” maksymalną liczbę gwiazdek. Czyżby zatem arcydzieło? Niekoniecznie.  Można się wprawdzie zgodzić, że to jeden z najlepszych filmów policyjnych ostatnich lat; że świetne role stworzyli tutaj Gyllenhaal i Pena, grający partnerów z policyjnego radiowozu, patrolującego najbardziej niebezpieczne dzielnice Los Angeles. Tak, są tu niezłe dialogi i trzymająca w napięciu akcja. Czego zatem nowemu obrazowi Ayera (scenarzysta m. in. „Dnia próby”, reżyser m. in.  „Królów ulicy”) brak? Przede wszystkim przestrzeni. Rejestrowanie świata za pośrednictwem minikamer noszonych przez policjantów miało uwiarygodnić filmowy przekaz,

Lech Kurpiewski 0