CBS 70%
20 Paź 2015

Piątek trzynastego – serial, o którym możecie nie widzieć [recenzja]

Stacje telewizyjne w Polsce lubią promować programy i seriale które dobrze znają, natomiast te które funkcjonują gdzieś poza zainteresowaniem kolorowych magazynów i prezesów emitują tak, aby przez przypadek nikt się o nich nie dowiedział. CBS Action zastosowało właśnie tę technikę wobec serialu „Piątek trzynastego”, antologii grozy z końcówki lat 80., o której mało kto pamięta (i na bank mało kto wie, że w Polsce jest nadawana).

Robert Ziębiński 0
fot. New Yorker / ed. Dzika Banda
23 Wrz 2015

Trollhunters, czyli filmowcy piszą książki

To, że pisarze tworzą scenariusze do filmów czy seriali nie jest żadną nowością. Ale filmowiec z natury, reżyser czy aktor, piszący książkę to już widok raczej niecodzienny. Owszem, na rynku można znaleźć od groma autobiografii i wątpliwej jakości poradników ich autorstwa, ale proza czy poezja? Przy okazji premiery „Trollhunters. Łowców trolli” Guillermo del Toro wynaleźliśmy kilku filmowców, którym udało się zadebiutować całkiem niezłą literaturą.

Paweł Deptuch 0
Dzika Banda
07 Wrz 2015

Audiobooki na podstawie kultowych filmów z lat 80.

Książkowe adaptacje filmów przez długi czas stanowiły wręcz osobny gatunek literacki. Lata 80. i 90. były rajem dla fanów chcących w kółko przeżywać swój ulubiony film w domowym zaciszu, a dodatkowym atutem takich nowelizacji często były „materiały dodatkowe” w postaci usuniętych scen, spojrzenia na niektóre zdarzenia z innej perspektywy czy też koncepty zapożyczane z wczesnych wersji scenariusza. Wyobraźcie sobie, że te popularne pod koniec XX w. „potworki” pewna grupa zaadaptowała do postaci audiobooków!

Paweł Deptuch 0
Warner Bros
18 Sie 2015

Kryptonim U.N.C.L.E., czyli przekleństwo remake’u

„Kryptonim U.N.C.L.E” najnowszy film Guya Ritchie to nowa wersja starego szpiegowskiego serialu, który w latach 60. bił rekordy popularności w amerykańskiej telewizji. Ritchie po swojemu zabawił się konwencją szpiegowską, odświeżając formułę staroświeckiego serialu, ale nie zachwyciło to publiczności. Film z zaledwie 25 milionami dolarów na koncie (przychód z całego świata, przy budżecie około 100 milionów) okazał się jedną z największych klap finansowych tego roku.

Robert Ziębiński 0