Next Film
10 Mar 2015

100 NAJLEPSZYCH FILMÓW KRYMINALNYCH I SENSACYJNYCH (III)

Kolejna część cyklu „100 najlepszych filmów kryminalnych i sensacyjnych w historii”. Przez najbliższe tygodnie będziemy publikować listę dziesięciu naszym zdaniem najważniejszych filmów w tych gatunkach.  

Robert Ziębiński 0
HBO Polska
06 Lut 2015

Bartłomiej Topa: lubię skomplikowane życiorysy

Niebawem zobaczymy go w „Kebabie i horoskopie” oraz „Obcym niebie”. Nam Bartłomiej Topa opowiada o rolach połamanych życiowo facetów, problemach polskich scenariuszy i tym dlaczego dobre teksty zamieniają się w złe filmy.

Robert Ziębiński 0
Drogówka reż. Wojtek Smarzowski
27 Lip 2013

Smarzowski, Szumowska, Kox i Król Bromski…

Właśnie ogłoszono tytuły 15 filmów, które zakwalifikowały się do konkursu głównego 38. Festiwalu Filmowego w Gdyni (9-14 września). Z filmów, które widzieliśmy, ułożyliśmy nasz prywatny konkursowy ranking. Lista filmów nieoglądanych jest zaś listą naszych oczekiwań i „spodziewań”. Kolejność w obu wypadkach ma znaczenie. I to duże. Lech Kurpiewski Filmy widziane 1. Drogówka, reż. Wojciech Smarzowski Film mocny jak spirytus i czarny jak smoła. Czy obraz Polski jest w nim przejaskrawiony? Jak dla mnie (niestety) – ani trochę. Poza tym to świetny czarny kryminał. Murowany kandydat do Złotych Lwów. 2. Imagine, reż. Andrzej Jakimowski Po dętych i przekombinowanych „Sztuczkach” Jakimowski na szczęście znów wrzucił na luz. Jego film o ślepej miłości

Lech Kurpiewski 0
Drogówka reż. Wojtek Smarzowski
25 Mar 2013

Hity i Kity: Styczeń 2013

HIT Drogówka, reż. Wojtek Smarzowski Bo to przykład polskiego kina, który sprawnie łączy film gatunkowy, ze społecznym komentarzem. No i świetnie zagrany. A przerysowanie realiów – no cóż to w końcu film Wojtka Smarzowskiego, więc czego się spodziewaliście… Słodko i miło u niego nie bywa. KIT Jako że minęło zbyt wiele czasu a złe wspomnienia znikają szybko, miłosiernie odpuszczamy.

REDAKCJA 0
Drogówka reż. Wojtek Smarzowski, 2013
12 Mar 2013

Drogówka

Drogówka. Reż. Wojtek Smarzowski. Wyk.: Bartłomiej Topa, Arkadiusz Jakubik, Julia Kijowska Polska  2013, Next Spróbuję zrobić to inaczej. Za każdym razem gdy pisze się o filmach Smarzowskiego, pisze się o tym jak reżyser widzi Polskę. Smarzowski + wódka = bardzo brzydka Polska. Fakt z którym nie można dyskutować. „Drogówka” to także film o Polsce i jej brzydkim obliczu i znów nie można z tym dyskutować. Mnie jednak bardziej od Polski i tego jak widzi ją reżyser w „Drogówce” zainteresowało to jak Smarzowski widzi kino. Jak niesamowicie się twórczo rozwinął wyrastając nie tylko na reżysera wybitnego, ale obecnie w naszym kraju jedynego, który konsekwentnie i doskonale radzi sobie z kinem tak

Robert Ziębiński 0