Universal Pictures
31 Sie 2015

Miami Vice – marketingowy haczyk (Jakub Ćwiek)

Chcę wierzyć, że kinowe „Miami Vice” było socjologicznym eksperymentem, tudzież wynikiem jakiegoś szalonego zakładu zawartego w tanim barze gdzieś w Miami właśnie między szóstą a siódmą kolejką taniego bourbona. Wtedy bowiem mógłbym odetchnąć, uśmiechnąć się nawet na myśl o tym jakim wyluzowanym gościem jest bodaj największy specjalista na świecie od prawdziwie męskiego kina i ze spokojem w sercu zająć innymi sprawami.

Jakub Ćwiek 2
NBC
31 Sie 2015

Miami Vice – współczesny klasyk (Robert Ziębiński)

Kiedy w 2006 roku jeden z najpopularniejszych seriali lat 80. „Policjanci z Miami” powrócił w wersji kinowej publiczność podzieliła się na dwa zwalczające się obozy. Powód? Nie było w nim Dona Johnsona i słodkiego kiczu tamtej dekady. Nowe „Miami Vice” było brutalnym kinem w stylu, do jakiego przyzwyczaił nas Michael Mann, reżyser „Gorączki”. „Miami Vice” obejrzycie na Ale Kino+ w najbliższy wtorek o 20.10, a u nas Jakub Ćwiek i Robert Ziębiński spierają się o wielkość filmu Michaela Manna.

Robert Ziębiński 0
Django reż. Quentin Tarantino, 2012
12 Mar 2013

Django

Django Reż. Quentin Tarantino. Wyk. Jamie Foxx, Christoph Waltz, Leonardo DiCaprio USA 2012 UIP Muszę się przyznać – bałem się tego filmu. Po „Bękartach wojny” wydawało mi się, że Tarantino do cna wyeksploatował spaghetti western. No cóż myliłem się. Powiem więcej. Bardzo się myliłem, sądząc, że „Django” będzie kolejną grą z ukochanymi gatunkami filmowymi, jaką uraczy nas twórca „Pulp Fiction”. Nie jest. Historia Django oswobodzonego niewolnika, który wraz z ekscentrycznym łowcą nagród doktorem Schultzem przemierza Południe Stanów Zjednoczonych to po prostu rasowe kino rozrywkowe. W przypadku „Django” nie warto mówić o żonglowaniu kliszami, zabawie w cytaty, bo Tarantino tutaj definitywnie odcina się od łaty postmodernistycznego twórcy, stawiając na opowiedzianą po

Robert Ziębiński 0