Warner Bros
25 Mar 2016

100 Najlepszych filmów kryminalnych i sensacyjnych (IX): 20-11

Kolejna odsłona rankingu najlepszych filmów kryminalnych i sensacyjnych. Tym razem miejsca od 20 do 11.

Robert Ziębiński 1
hanabiposter
07 Wrz 2015

100 NAJLEPSZYCH FILMÓW KRYMINALNYCH I SENSACYJNYCH (VII): 40-31

      40. Bullit, reż. Peter Yates Problem filmu Yatesa polega na tym, iż zrealizowano w nim tak doskonałą scenę pościgu, że większość widzów kojarzy go tylko z nią. A przecież ten film to nie tylko szalony wyścig ulicami San Francisco, a przejmująca opowieść o gliniarzu, który poświęca wszystko w imię pracy. No i jeszcze jedno – „Bullitowi” często zarzuca się nudność. Niesłusznie. Był to jeden z pierwszych kryminałów, który postawił (poza słynnym pościgiem) na oddanie realizmu pracy policjantów. Stąd w filmie wiele scen, które wydawać mogą się nużące, ale w gruncie rzeczy są niebywale prawdopodobnym oddaniem pracy policji. I za te sekwencje, plus kreację Steve’a McQueena film chwalono

Robert Ziębiński 0
W kręgu zła, Reż. Jean-Pierre Melville, 1970
13 Mar 2013

W kręgu zła

W kręgu zła.  (Le circle rouge).Reż. Jean-Pierre Melville. Wyk.Alain Delon, Gian Maria Volonte, Yves Montand, Andre Bourvil. Francja-Włochy 1970. To najlepsze dzieło genialnego filmowego samouka, Francuza od młodych lat zafascynowanego kinem amerykańskim, zwłaszcza gangsterskim filmem noir. Ma ono w sobie wszystko, co stanowi o charakterze pisma autora „Samuraja” i „Gliny”, zwanego niekiedy reżyserem nocy. Jest tu więc sensacyjna akcja – w centrum Paryża  dwóch kryminalistów (Delon i Volonte) oraz  jeden  rzadko trzeźwiejący  eks-policjant (Montand) napada na sklep jubilera – o której opowieść nie wiadomo kiedy zmienia się w przypowieść o świecie, gdzie wszyscy są winni i gdzie jedyną pewną rzeczą jest męska przyjaźń i honor, oraz o przeznaczeniu, przed którym

Lech Kurpiewski 0