narcos-netflix-1
03 Wrz 2016

Kartele X Muzy – ranking najciekawszych filmów o narko-biznesie

Narko-biznes i X Muza – analogie pomiędzy przestępczą specjalnością a wielką machiną przemysłu filmowego mogą niekiedy narzucać się mimowolnie, jednak… nie, nie czas na takie refleksje. Faktem jest co innego: twórcy kina nader często korzystają z historii, w których mafijne klany i policyjne jednostki specjalne stają do konfrontacji w obliczu narkotykowych afer. Skoro tak, to na jakie filmy szczególnie warto zwrócić uwagę?

Marcin Waincetel 1
(Photo by Michael Tran/FilmMagic)
28 Maj 2016

Johnny Depp, upadek damskiego boksera

Jest tylko jedna grupa ludzi, których Hollywood nienawidzi bardziej od antysemitów. To damscy bokserzy. Johnny Depp katujący swoją żonę Amber Heard właśnie wkroczył na drogę, która doprowadziła kilka lat temu do ostatecznego upadku Mela Gibsona.

Robert Ziębiński 5
Alicja po drugiej stronie lustra 60%
26 Maj 2016

Alicja po drugiej stronie lustra – Alicji zabawy z czasem [recenzja]

Po sześciu latach od premiery „Alicji w Krainie Czarów”, widzowie doczekali się kontynuacji wielkiego hitu Tima Burtona. „Alicja po drugiej stronie lustra” ma z pewnością lepiej poukładaną fabułę, ale i podobnie jak pierwsza część, niewiele wspólnego z książkowym pierwowzorem.

Tomasz Miecznikowski 0
Warner Bros 80%
17 Paź 2015

Pakt z diabłem: Johnny Depp kontra FBI [recenzja]

  Gdyby ktoś opowiedziałby wam historię życia Jamesa „Siwego” Bulgera zapewne uznalibyście, że zmyśla jak z nut. Bo życiorys bostońskiego gangstera rzeczywiście jest kompletnie nieprawdopodobny. I przez to przerażająco prawdziwy. Bezwzględny gangster, morderca, handlarz narkotykami tak skutecznie owinął sobie dookoła palców agentów FBI, że ci przez blisko dwie dekady przymykali oczy na jego gangsterskie poczynania. Dzięki wypracowanemu z agentami układowi – on Irlandczyk, donosił na Włochów – Bulger stał się królem bostońskiego przestępczego podziemia. I pewnie byłby nim do dziś, gdyby kilku wścibskich dziennikarzy nie rozpoczęło swojego śledztwa. Śledztwa, które w puencie doprowadziło do ujawnienia jednego z największych skandali w historii FBI. Scott Cooper to jeden z tych młodych, ambitnych

Robert Ziębiński 0
alicedepp
03 Wrz 2015

Johnny Depp, Alice Cooper, Joe Perry kontra The Who i inni

A tu Johnny Depp z glutem A tu Johnny Depp z Eddie Vedderem A tu Johnny Depp i Marilyn Manson A tu Johnny Depp i Paul McCartney

REDAKCJA 0
Tech Geeks
31 Sie 2015

Wes Craven 1939-2015 – śmierć króla horroru

Był jednym z tych twórców, którzy nie wierzyli w cuda. Zwykł mawiać, że jeśli chce się odnieść sukces w branży filmowej trzeba w niej pracować. Od dna i statusu pomagiera pomagiera, po sam szczyt – innej drogi w filmowym biznesie nie ma. Wczoraj zmarł w wieku 76 lat, Wes Craven – jeden z największych twórców współczesnego horroru. Człowiek bez którego nie balibyśmy się Freddy Kuegera, zmutowanych kanibali mieszkających na wzgórzach i mordercy Ghostface’a. No i bez którego nie byłoby kariery Johnnyego Deppa.

Robert Ziębiński 0
Disney
27 Cze 2015

„Piraci z Karaibów”, czyli tęsknota za dobrym łajdakiem

My jesteśmy tacy jak oni, mówi moja dziewczyna, jesteśmy dobrymi ludźmi, którzy robią złe rzeczy. Jesteśmy jak Jack Sparrow z kolegami.  

Łukasz Orbitowski 0
The-Last-Boy-Scout-
07 Cze 2015

100 Najlepszych filmów kryminalnych i sensacyjnych (VI): 50-41

  50 .Złodziej (Thief) Reż. Michael Mann   Podczas pracy nad swoim więziennym dramatem „Jericho Mile” Mann dostał od więziennych statystów książkę „The Home Inviders” Johna Seybolda. Te autentyczne wspomnienia złodzieja zaintrygowały młodego reżysera na tyle, że zaczął na ich podstawie pisać scenariusz. Opowieść o ostatnim niezależnym złodzieju, który popada w konflikt z przestępczym syndykatem. W tytułowego bohatera wcielił się James Caan, który do dziś uważa „Złodzieja” za swój najlepszy film. I słusznie, bowiem Mann do perfekcji dopracował swoją opowieść, tworząc przy tym film wizytówkę – w zasadzie każdy jego późniejszy sensacyjny obraz będzie w mniejszym lub większym stopniu wariacją na temat tego. Otwierająca sekwencja w „Złodzieju” to perła. Rozmowa

Robert Ziębiński 0
Disney Polska 70%
17 Sty 2015

Tajemnice lasu

Gdyby ten film powstał ponad dekadę temu, uznalibyśmy go za arcydzieło. Dziś po „Drawn Together”, „Shrekach” i wszystkich animowanych filmach żonglujących cytatami z baśni i bajek „Tajemnice lasu” tylko bawią. Ale to i tak całkiem spore osiągnięcie.

Robert Ziębiński 0
05 Gru 2013

Dziesięć filmów, na które czekamy w 2014 roku

Uwaga – celowo pominęliśmy wszystkie remake’i, sequele, prequele, adaptacje komiksów. To lista dziesięciu filmów, które nie kontynuują żadnych serii, nie są związane z serialami, nie są rebootami. Ot dziesięć tytułów filmów z oryginalnymi historiami. Tusk. Reż. Kevin Smith. Wyk. Michael Parks, Justin Long, Haley Joel Osment. USA 2014 Drugi horror w karierze Kevina Smitha. Poprzedni „Red State” trudno uznać za film udany, ale mimo swoich niedociągnięć było w nim coś intrygującego. Smith obiecuje, że tym razem wtopy, ani dziwnych eksperymentów nie planuje. „Tusk” to prosta historia o pewnej parze znajomych szukających w kanadyjskich lasach zaginionego kumpla. Oby nie była prostacka. Pierwszy pokaz w styczniu na Sundance, a premiera… tego nie

Robert Ziębiński 0
Koszmar-z-ulicy-Wiązów
13 Sie 2013

Najpiększniejszy koszmar świata

Zanim dziesięć lat temu Jason poznał uroczego Fryderyka, musiał utonąć i kilkukrotnie powracać z zaświatów. W rocznicę spotkania tych dwóch ikon popkultury w filmi „Freddy kontra Jason” (15 sierpnia) przygotowaliśmy dla Was teksty… O Jasonie i o Freddym… Poniżej Freddy – potwór o twarzy pizzy.

Bartek Paszylk 0
Mroczne cienie, Reż. Tim Burton, 2012.
13 Mar 2013

Mroczne cienie

Mroczne cienie (Dark Shadows). Reż. Tim Burton. Wyk. Johnny Depp, Michelle Pfeiffer, Helena Bohnam-Carter. USA, 2012 ,Galapagos Wiem, że ten film łatwo znienawidzić. Zresztą tak się stało. „Mroczne cienie” zostały zmiażdżone przez recenzentów i były finansową klapą w kinach. Zarzucano im kiczowatość, tandetny wątek romansowy i balansującą na cienkiej granicy dobrego smaku grę aktorską. Owszem, to wszystko prawda. I zapewne w dużej mierze przyczyniło się to do porażki finansowej filmu. Jednak dla mnie te zarzuty to nie wada filmu a jego zaleta. W końcu „Mroczne cienie” to nowa wersja popularnej w Stanach telewizyjnej „mydlanej opery” także zatytułowanej „Mroczne cienie”, która  była czymś w rodzaju połączenia „Rodziny Addamsów” z „Modą na

Robert Ziębiński 0