wielkie_piekno_1
07 Sie 2016

„Wielkie Piękno” i „Manhattan”, czyli porównanie kina emocji i rozumu

Panorama rozciągająca się od mostu na Manhattanie aż po koloseum w Wiecznym Mieście. Krajobraz utrwalony pomiędzy czasem i pomiędzy miejscami, gdzie dwójka zbłąkanych humanistów toczy wewnętrzny dialog. Ale że co? Ale że jak? Otwórzmy atlas z kinematografią i pobawmy się w nieoczywiste porównania. Zwłaszcza, jeśli lubicie eksperymenty z interpretacją.

Marcin Waincetel 0
16.-MFF-T-Mobile-Nowe-Horyzonty-we-Wroclawiu
20 Lip 2016

Wybierz się na T-Mobile Nowe Horyzonty [konkurs]

Wraz z organizatorem festiwalu T-Mobile Nowe Horyzonty zapraszamy do udziału w konkursie, w którym do wygrania są dwa karnety na pokazy filmowe.

REDAKCJA 0
cube
27 Maj 2016

13 doskonałych sci-fi, które mogłyby powstać w Polsce [ranking]

O tym, jak mają się budżety zagranicznych obrazów spod znaku fantastyki do produkcji znad Wisły, pisaliśmy już w artykule „Ile kosztuje film? Ranking tanich filmów gatunkowych które nie powstały w Polsce”. Idziemy w temat dalej, bo przykładów w których pomysł wygrywał z niedostatkami pieniędzy, jest ilość nieprzebrana.

Maciej Bachorski 2
ADI Studio
06 Gru 2015

Ile kosztuje film? Ranking tanich filmów gatunkowych, które nie powstały w Polsce.

Dlaczego na listach PISF-u nie ma takich projektów? Dlaczego w zapowiedziach premier na 2016 nie ma takich polskich filmów? Dlaczego ciągle powtarzamy, że aby nakręcić film fantastyczny potrzeba gigantycznego budżetu? Dlaczego w Polsce nikt nie nakręcił filmu found footage? Dlaczego nasze filmy są takie drogie a tak źle wykonane (w porównaniu z tańszymi niemal amatorskimi filmami ze świata)? Dlaczego produkujemy filmy za 6/8 milionów mając świadomość, że aby wyjść na zero musi obejrzeć taki film co najmniej pół miliona widzów?

Robert Ziębiński 0
13 po 13, czyli subiektywny remanent kina, Lech Kurpiewski, Robert Ziębiński, Prószyński i S-ka 2012.
15 Mar 2013

13 po 13, czyli subiektywny remanent kina

13 po 13, czyli subiektywny remanent kina, Lech Kurpiewski, Robert Ziębiński, Prószyński i S-ka 2012. Tak właśnie powinno się pisać o kinie! Bez napinania się na wyciąganie naukowych wniosków; bez pustego popisywania się znajomością dat, tytułów i nazwisk; za to na luzie, szczerze i z dużym poczuciem humoru. W „13 po 13, czyli subiektywnym remanencie kina” znajdziecie spisane w takim właśnie stylu omówienia ponad trzystu filmów należących do najróżniejszych gatunków, ale wcale nie wyłącznie najlepszych bo również takich, które są po prostu dziwne, oryginalne, albo odwrotnie – zupełnie nieudane i najzwyczajniej w świecie niepotrzebne. Mamy tu też całe mnóstwo rankingów, takich jak np. „13 najlepszych filmów XXI wieku” (a w

Bartek Paszylk 0