SQN 75%
19 Maj 2015

Kłamca: Papież sztuk [recenzja]

Jeśli uważnie czytacie teksty Kuby Ćwieka na Dzikiej Bandzie to z pewnością jesteście świadomi, że autor ten to jeden z największych propagatorów popkultury w naszym kraju, czujący się w jej sosie niczym ryba w wodzie.  W cyklu o „Kłamcy” ten pop zawsze ładnie ogrywał, ale dopiero w „Papieżu sztuk” poszedł na całość.

Paweł Deptuch 0
Reddice 70%
23 Cze 2014

Kłamcianka Towarzyska [recenzja]

Odbiorcy twórczości Jakuba Ćwieka podzielili się na dwa obozy. Jedni twierdzą, że książka „Kłamca 2.5: Machinomachia” jest dodatkiem do „Kłamcianki”, drudzy że „Kłamcianka” to bonus do książki. I jedni i drudzy mają trochę racji, ale faktem jest, że gdyby obie pozycje wydać osobno, stanowiłyby w pełni samodzielne byty, którym absolutnie nie potrzeba dodatków by czerpać radość z obcowania z nimi.

Paweł Deptuch 0
SQN 70%
23 Cze 2014

Kłamca 2.5: Machinomachia [recenzja]

Na twórczość Jakuba Ćwieka patrzę wyłącznie przez pryzmat Kłamcy. Jego debiut zauroczył mnie na tyle, że żadni Chłopcy, płonące ciemności i inne, w moich oczach, nie są w stanie przebić tej wykreowanej postaci. Tak, zaszufladkowałem sobie autora, ale myślę, że ani on, ani ja się nie obrazimy z tego powodu. Nie obrażam się też gdy Ćwiek od czasu do czasu powraca do swego piekielnie fajnego uniwersum i prezentuje kolejne przygody Lokiego, które wciąż czyta się wyśmienicie. „Kłamca 2.5: Machinomachia” to mikro zbiorek zawierający dwa opowiadania i jedną nowelkę, wydany w komplecie z karcianką i bardziej traktowany jako bonus do gry niż pełnoprawna książka. Mimo to, jest to kawałek świetnej rozrywkowej literatury,

Paweł Deptuch 0
Mgla.pl
23 Kwi 2014

Z książki na planszę

Jak zapewne wiecie, gry planszowe na całym świecie przeżywają ogromny renesans. Polskie produkcje coraz częściej śmiało pogrywają sobie na zagranicznych rynkach, a twórcy zaczynają sięgać również po sprawdzone pomysły. Od kilku lat na celowniki projektantów trafiają popularne powieści rodzimych pisarzy, których efektem są znakomite planszówki odważnie mogące konkurować z zagranicznymi produkcjami typu „Gra o tron”, „Horror w Arkham” czy „Władca Pierścieni”. Z okazji Światowego Dnia Książki prezentujemy przewodnik po grach planszowych i karcianych na podstawie polskich książek.   Enclave: Zakon Krańca Świata Gra na podstawie powieści Mai Lidii Kossakowskiej, w której gracze wcielają się w tzw. pozyskiwaczy, których zadaniem jest przedostanie się do wymiaru Mistrzów Blasku, czyli Enklawy, celem wykradzenia

Paweł Deptuch 0