dog_eat_dog 65%
20 Lis 2016

Dog Eat Dog – mistrzowski Willem Dafoe [recenzja]

Adaptacja powieści Eda Bunkera to wejście do brutalnego, okrutnego świata przestępców, którzy zrobią wszystko by nie trafić znów do więzienia. Nawet jeśli będą musieli umrzeć.

Robert Ziębiński 0
hanabiposter
07 Wrz 2015

100 NAJLEPSZYCH FILMÓW KRYMINALNYCH I SENSACYJNYCH (VII): 40-31

      40. Bullit, reż. Peter Yates Problem filmu Yatesa polega na tym, iż zrealizowano w nim tak doskonałą scenę pościgu, że większość widzów kojarzy go tylko z nią. A przecież ten film to nie tylko szalony wyścig ulicami San Francisco, a przejmująca opowieść o gliniarzu, który poświęca wszystko w imię pracy. No i jeszcze jedno – „Bullitowi” często zarzuca się nudność. Niesłusznie. Był to jeden z pierwszych kryminałów, który postawił (poza słynnym pościgiem) na oddanie realizmu pracy policjantów. Stąd w filmie wiele scen, które wydawać mogą się nużące, ale w gruncie rzeczy są niebywale prawdopodobnym oddaniem pracy policji. I za te sekwencje, plus kreację Steve’a McQueena film chwalono

Robert Ziębiński 0
Lionsgate
05 Gru 2014

Paul Schrader, czyli ojciec Taksówkarza

W branży filmowej pojawił się znikąd i od razu narobił w niej fermentu. W latach 70. scenariusze podpisane nazwiskiem Schrader były synonimem najwyższej jakości, nawet jeśli filmy oparte na ich podstawie nie odnosiły finansowego sukcesu. W „Yakuzie” jako pierwszy Amerykanin opisał japońską mafię. W „Hardcore” zagłębił się w świat małoletniej pornografii. No i „Taksówkarz” – scenariusz od którego zaczęła się spektakularna kariera Martina Scorsese. [/imfobox] 5 grudnia na kanale VOD cineman.pl swoją polską premierę miał najnowszy film Paula Schradera „Zanim nadejdzie noc”. Jest to o tyle duże wydarzenie, że po raz pierwszy w historii VOD w Polsce, amerykański film ma swoją premierę równoczesną z premierą amerykańską. No i nie jest to film

Robert Ziębiński 0
rolling-thunder-original 90%
21 Lis 2013

Rolling Thunder – zabić drani [recenzja]

Film ów wywołał tak gigantyczny skandal w Stanach, że produkujące go studio Fox, sprzedało prawa do dystrybucji firmie American International Pictures (specjalizującej się w tanich filmach Rogera Cormana), byle tylko nikt nie kojarzył ich firmy z „Rolling Thunder”

Robert Ziębiński 1