RANKINGI 

Znani aktorzy w reklamach

Ostatnie zestawienie spotów kręconych przez wielkich reżyserów udowadnia, że są oni w większości przypadków w stanie stworzyć małe dzieła i świetnie odnajdują się także w krótkiej formie. Jeśli chodzi o uczestnictwo znanych aktorów w reklamach, efekty bywają… bardzo różne.

Wykorzystanie celebryty w kampanii reklamowej to jeden z najbanalniejszych i za razem najbardziej skutecznych zabiegów. Niektóre, także polskie gwiazdy ekranu, w swoich kontraktach wprost deklarują określony wzrost sprzedaży produktów danej marki, który nastąpi po wyemitowaniu spotów z ich udziałem. Bo znana twarz zawsze działa. Nawet jak wystąpi w reklamie, która wygląda jakby scenariusz do niej powstał na kolanie zjaranego jak frytka copywritera cztery minuty przed zdjęciami.

Na początek reklamy z kategorii„What the Fuck”:

Nicholas Cage / Pachinko

To klasyczny przykład produkcji która zmusza do refleksji nad tym dokąd zmierzamy jako rasa ludzka i jaki jest sens naszego istnienia w kontekście bezwzględnej nieskończoności wszechświata. Pan Cage wykorzystuje całe swoje zapasy talentu aktorskiego, freestyle’uje za pianinem, dostaje amoku i pali gumę w ferrari, wali z bani kosmitę na prerii. Tu jest naprawdę wszystko. Być może także odpowiedzi na powyższe pytania.

Arnold Schwarzenegger / Aluminium V

Japońskich reklam z udziałem Arniego jest pół YouTube’a, wszystkie wyglądają mniej-więcej tak samo: ludzie krzyczą, gestykulują, fruwają, przepoczwarzają się i piją coś, co dodaje im skrzydeł, ale Red Bull to raczej nie jest.

Leonardo DiCaprio / Orico Card

Leonardo DiCaprio jako TEN Leonardo DiCaprio w serii filmów o dobrym policjancie, który najpierw robi rozpierduchę, a później płaci za zniszczenia kartą. Może Scorsese to to nie jest, ale na tle innych japońskich produkcji można to oglądać nawet nie przez palce.

Kategoria: „Reklamy dobre”

Christopher Walken / Jack & Jones

Nie wszystkie reklamy z celebrytami są dziwne albo złe. Tu dla odmiany mamy coś wspaniałego. Christopher Walken wciela się w demonicznego krawca. Doskonała jest scenografia, muzyka Nicka Cave’a i klimat, ale najbardziej wgniata w fotel subtelna gra pana Walkena. Warto zobaczyć, by wiedzieć jak może wyglądać spot, którego cała moc drzemie w kunszcie aktora.

Vinnie Jones / British Heart Foundation

I jeszcze jeden przykład jak zaangażować aktora w charakterystycznej dla niego roli i zrobić coś z polotem i humorem. Vinnie Jones znów jest twardym gangsta, ale tym razem w słusznej sprawie.

Gary Oldman / HTC

Ta reklama byłaby kolejnym przykładem typowego bla bla bla produkt super blabla odmieni twoje życie bla, gdyby nie odważna decyzja, aby poświęcić połowę minutowego spotu na ujęcie Garego Oldmana, który w tym samym momencie spogląda nam głęboko w oczy, a może nawet w duszę. To spojrzenie kosztowało HTC kilkanaście milionów dolarów.

Z serii„Reklamy niedobre”:

Laurence Fishburne / KIA

Pomijając fakt, że w roku pańskim 2014 nikt nie był w stanie uwierzyć w to, że KIA jest marką premium, użycie postaci filmowej symbolizującej wolną wolę do nakłonienia innych, by wydali pieniądze na produkt sprawia, że coś tu mocno zaczyna zgrzytać. I chyba nie jestem odosobniony w tym odczuciu, bo pomimo gigantycznych budżetów reklamowych KIA sprzedała jedynie kilka sztuk modelu K900. Ten spot to świetny przykład jak zniszczyć ikonę i wyrzucić pieniądze w błoto.

Hugh Laurie / Schweppes

Okazuje się, że Dr House całkiem nieźle nawija po hiszpańsku. W tej reklamie możecie go zobaczyć jak robi raban w samolocie. I to by było na tyle. Chodziło głównie o jego obecność. W tym przypadku scenariusza zapomniano napisać.

Uma Thurman / Schweppes

I jeszcze jeden dla tego samego produktu. Spocony dziennikarz przeprowadza wywiad z seksowną Umą Thurman i sprawy szybko wymykają się spod kontroli. Głodnemu chleb na myśli. Spragnionemu… yyy… Schweppes?

A na koniec, starocie:

Podobnie jak w przypadku reżyserów, wiele gwiazd także musiało przerobić niewdzięczny etap produkcji reklamowych. Zobaczcie cztery klasyczne spoty z udziałem wielkich nazwisk, których jeszcze wtedy nikt nie kojarzył:

Keanu Reeves / Coca Cola

Wspaniała opowieść o odwadze, determinacji, poświęceniu i wielkiej więzi łączącej ojca i syna. Wszystko to skondensowane do trzydziestu sekund z niezapomniana rolą Keanu Reevesa lata świetlne zanim spotkał Morfeusza i nauczył się zatrzymywać pociski siłą woli.

Kristen Stewart / Porsche

Młodziutka Kristen Stewart udowadnia, że już od dzieciństwa miała doskonały gust jeśli chodzi o auta. Reklamę obejrzał także David Fincher i zdecydował się dać aktorce szanse obsadzając ją w roli córki Jodie Foster w „Azylu” z 2002 roku. Później poszło już z górki.

Brad Pitt / Pringles

Wszyscy widzieli czarno-białą reklamę (albo jej przeróbkę) Chanel No5 gdzie Brad Pitt natchnionym głosem recytuje kiepską współczesną poezję. Niewiele osób wie, że zaczynał biegając z gołą klatą po nadmorskim deptaku i objadając przypadkowe dziewczyny z chipsów.

Jack Black / Atari

Dawno, dawno temu, ja i mój brat Kyle podróżowaliśmy długą i samotną drogą… A, nie, przepraszam, to było jeszcze wcześniej, w czasach gdy sprzęt od Atari pozostawał w sferze marzeń wielu graczy, piksele były wielkie jak słonie, a Jack Black przypominał naprawdę słodkie dziecko.

 

Pominęliśmy coś wartego uwagi? Uważacie, że z Nicholasem Cage’m wszystko jest w porządku? Dajcie znać w komentarzach.

Dzika Banda
Poprzedni

GRINDHOUSE I - Kino wg Tarantino

red hot chilli peppers
Następny

Najbardziej oczekiwane płyty 2016 roku [ranking]

Rafał Cichowski

Rafał Cichowski

Rafał Cichowski – dziennikarz, copywriter, tłumacz i pisarz. Absolwent Wydziału Anglistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Pochodzi z Kutna, obecnie mieszka w Warszawie, gdzie pracuje w dziale kreacji jednej ze stołecznych agencji reklamowych. Twórca kampanii, spotów i haseł dla wielu rozpoznawalnych marek w Polsce i za granicą. W 2015 roku zadebiutował powieścią „2049” (Novae Res). Amator trudnych gier, amerykańskiej prozy i starych, niemieckich aut.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz